13 Ekim 2014 Pazartesi

Pratik Sağlık Bilgileri -05 (Kalp sağlıgı)




KALP HASTALIKLARI ve HASTALIĞA KARŞI KORUNMA



Kalp hastalıkları çok fazla bir artış gösteriyor. Çevresel faktörler ve yanlış bir beslenme tarzı bu hastalığın toplumda daha sık görülmesini sağlıyor. Kalp sağlığınız için gerekli olan beslenme, yağlardan arınmış vedengeli olmalıdır. İşte, kalp sağlığınız için gerekli besinler :


Sarımsak ; Sarımsak içinde bulunan enzimler damarlarda pıhtılaşmayı engeller. Böylecekalp hastalıklarının oluşumu engellenmiş olur. Günde 1-2 diş sarımsak yenilmelidir.
Balık ; Damar içinde tıkanmaların olmasını engeller. Balık içinde bulunan omega-3 yağ asitleri, antioksidandır. Haftada 1-2 kez balık tüketmek kalp sağlığınız için çok faydalıdır.

Ceviz ve fındık ; Antioksidanlar arasında en etkili olanlardır. Omega-3 ve E vitamini yoğunluğu fazladır. Her gün bir avuç fındık ya da ceviz yemek kalp sağlığınız için önemlidir.

Yulaf ve çavdar , B ve E vitamini açısından zengin olduklarından kalp sağlığı için çok faydalıdırlar. Protein, kalsiyum, çinko ve bakır, magnezyum açısından zengin olduklarından kalp damarlarının tıkanmasını engellerler.
Yeşil çay ; İçinde antioksidan olan polifenoller olduğundan kalp hastalığını engellerler. Fakat günde 1 fincan içilmesi önerilir. Papatya, adaçayı, rezene ve ıhlamurda bu konuda faydalıdır.

Çikolata ; Günde 1-2 parça bitter çikolata yemek, kalp krizi geçirme oranını %30 düşürür. Kolesterol üzerinde olumlu etki yaratır.
Kırmızı üzüm ; Bilinen en yüksek değerde antioksidan özelliğine sahiptir. Kalphastalıklarının oluşmasını ve kanseri engeller.

Yer elması ; Serbest radikalleri vücuttan atma özelliği vardır. Antioksidandır. Serbest radikallerin kalp üzerinde ki etkisini yavaşlatır.
Soya ; Protein, B1, demir, çinko, magnezyum içerir. Düzenli günde 20 gr. kadar soya alındığında kalp hastalığı riski ciddi manada düşer.

Kuru erik ; Antioksidan oranı çok yüksektir. Lifli olduğundan kalp krizi riskini düşürür. Günde 10-15 adet kuru erik, lif ihtiyacının %30’unu karşılar.
Kalbiniz için yememeniz gereken gıdalar ;Kuyruk, katı ve margarin yağları, kaymak, krema, karides, kalamar, kek, yaş pasta, sigara ve alkol, kahve, kızartılmış besin, sakatatlar, şarküteri ürünleri, tuz, turşu, salamuralar dır.
ZERRİN CE__

BENZER KONULAR :
Sağlığımız için Biyoenerji Taşları
Sağlığımız İçin Pratik Bilgiler
İkizlerde Hamilelik Geçiş Süresi
Sağlıkta Acil ve Pratik Bilgiler Gerekli ilk yardım Malzemeleri
Demir Eksikliği İle Ortaya Çıkan Anemi
Bel Ağrısı ve Tedavi Türleri
Deprasyon Nedir?
Kalbinizi koruyun




Share
Bizi Takip Edin

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder