13 Ekim 2014 Pazartesi

Sağlık. İkiz Hamilelik




İKİZ BEBEKLERİ OLACAK HAMİLE KADINLARA UYARILAR

İKİZ HAMİLELİK
Başladım maratondan sonra hastaneye gittim. Doğum, başladı ,ilk çığlık duydum,  ikinci tek olduğunu söylediler yani kız, ikiz olacaktı. 
Hazırladığım öbür kıyafetleri yolda,  sancılı, birine verdim bir iki gün sonra kızımı alıp hastaneden evime gittim, mutluydum, yıllar sonra evlat sahibi oldum şimdi üç çocuk annesiyim üçüncü çocuğumun olacağından ikiz bebeyim dünyaya geldiğinde eşimle beraber çok sevinçliyim kucağıma aldığımda sevincinin ne güzel olduğunu öğrendim İkizlerimin olduğunda, neler anlatacağımı bilemiyordum çünkü, o sevinci paylaşmak lazım ikizler çocuğumun sevincini yaşamak hakkımdır. ikiz annesinin çocukları olduğu bebeğimin olmasında olacağından, Umutlarımı yılmadan ikiz hamilelik duyduğumda şaşırdım çok şaşırmıştım, ikiz bebek olduğunda.

TEK  VE YA ÇİFT YUMURTA İKİZİ NASIL ANLAŞILIR
Tek yumurta ikizi anne karnın da,o luşumu, yapılmasında annede, meydana, gelen Yumurta, anne karnında iken oluşan yumurtanın Ultra,son da, görülen bebek ikizi incelemek, beraber tek, yumurta ikizi oluşumunda bebek cinsine göre değişir, ve cinsiyeti aynıdır ikiz yumurta ve  çift yumurta, ikizi doğumun esnasında ortaya çıkan dediğimiz çift yumurta ikizi, doğumunda ortaya çıkan çift yumurta iki , yumurta ikizi olabilir yumurta ikiz bebekleri anlamak için doktora embriyo anlatacak ikiz bebekler, çift yumurta ikizi oluşumunda test sonuçlarında çıkan gebelik, test  bebekle anne karnında yumurta oluşumunda döllendikten sonra, 2- 17 gün içinde belli olur.

13- ve 15 günde tek yumurta ikizi, zekâ seviyesi daha yüksektir yumurta ikizinin olmasının sebebi ötürü anne karnından çıkmakta olan yumurta ikizi bebekler, çift ikizlerdir birbirine daha çok benzerler döllemiş yumurta, ikiz bebek oluşumunda embriyo dediğimiz yumurta ikizinin, başlamasıyla ikiz, hamilelik sırasında genellikle annelerde daha çok bulantı görülür yumurta, çift karakterde oluşumu daha hızlıdır, yumurta ikizi esnasında doğum çok daha zordur tek doğum esnasında, İkiz ve çift yumurta ikizi, çoğul ile üreme şeklinde oluşturduğumuz İkiz çocuklarının nedeni üreme anne karnında doğduğu ikiz bebeklerin, ikiz anne bebek esnasında “organla birleşerek, kordon, geçer bebekle, esnasında çift yumurta,çoğalmasıyla başlar. 

Anne karnın,da ,gebelik esnasında, çıkabilir doğum, esnasında, çift yumurta ikizi ile  Fiziksel olarak gelişmekte olan, ikiz  ve çift yumurta ikizi,   görmek için  net bir şekilde,  normal, doğum veya Sezar,yan olarak doğabilir doktora danışmadan kesinlikle yapmayınız.



GEBELİK TESTİNDE İKİZ HAMİLELİK OLDUĞU ANLAŞILIRMI  
Gebelik testinde, hamilelik olduğu anlaşılır, test yaptığımız İdrar, kanla, yapılan, sonuçlarıyla, hamilelik belirtileri başlar hamilelik, başlangıcında belirtiler, şunlardır bulantı, kusma, ile yol , gelen, belirti esnasında olabilir,,her kez,  olacak diye, bir şart yoktur, Çünkü her gebelik esnasında test yapıldığı zaman, ikiz hamilelik esnasında tüm, testler bazen sonuçta göstermeyebilir.

Test sonuçlarında, gebelik testinde, hamilelik, yanıltıcı sonuçlar çıkabilir, Gebelik test, kendimiz yapabiliriz Eczaneden    alınır , ,sonuçta gebelik, test yapılan araştırmalara, göre bir çok testler önemlidir,   hamilelik, gebelik,  esnasında  hemen doktora başvurunuz.



İKİZ ÇOCUK BÜYÜTMEK
Evet, artık ikizim, var Zor ama keyifli bir zaman geçirerek, başındayım, belki, dünya, ya geldiğin,de endişelendiniz acaba 2 çocuğu nasıl büyüteceğim, idare edeceğim, çocuktan 2-tane aynı anda acıkıp ağlıyor, kısa aralıklarla, ikisi birden altını değiştir, aynı şeyleri istiyor, Sizce çoğunlukla, tek bebek yönleri daha farklı, birbirlerine daha uyumlu, Olumlu etkileyerek sürekli birbirine benzeyen, ve destek, alacaklar hayatlarının İnsanlar, daha çok bebekler daha farklı büyür, bebeklik döneminde büyünce yaş sınırında, bebeklik, durumunda yaş farkı oldukça gösteriyor, ( 2 yaş) sendromu (inatçılık)  ( 4 yaş) gurubudur araştırmaya göre yaparsak ikiz bebeklerin,  yüzde, (1o) unda, birbirlerine bezmesi çift yumurta ikizidir. 

Sizlere, İkiz kızımı, anlatacağım, busene, İlkokul, (4)  sınıfa başlayacak,  Çok hareketli olduğu için ,okulda yaramazlık yapıyor.
Dağınık, sebebi arkadaşımın tavsiyesini uyguladım ve başardım, kreşe yolladım bebek bakımını dikkat ettiğim  zaman çocuklara  okul, tatil, arkadaşlık, ilişkisi hayat ilişkilerinde, olumlu davranışlarını ele alarak ve büyütmek.

Zorluk çekmeden istemiyorlarsa bir uzman pedagogdan yardım almaları çok önemli olacak, İkizler, diğer çocuklardan farklıdır, ikizlerin yetenekleri, gelişimleri, de farklı olabilir İkizlerinin  birbirleri  hissettikleri , kıskançlık  olabilir,  kıyafetleri aynı giydirmenin kendi ayırtması sağlamak gerekir.



 GEBELİKTE CİNSİYET NEZAMAN BELLİ OLUR
Hamilelik döneminde bebeğin cinsiyetini öğrenmek için ultra,son muayenesi, yapılır, bir bebeğin,  cinsiyetini daha gebelik oluştuğu zaman genetik olarak belirlidir ancak, büyüklüğüne bakmak, için (13) haftada anlaşılan genelde (16) (17)- haftada, daha net izlenir. (20). hafta, daha belirtili olur, cinsiyeti, tespitinde yanlışlıklar olabilir, bir ay sonraki testte çıkar.



1) AYLIK GEBELİK  ( 1) AYLIK HAMİLELİK

 Hamilelik döneminde, geçirdiğimiz faktörler açısından riskli ve problemli, dönemlerde belirtilerle, Doğum hesaplarıyla yapılır. genel olarak, fizik muayene yapılır genellikle gebelik varsa, Gebeliğin ilk günlerinde çıkar, Test te ,belli olur, (5.6- ) günlerinde Adet geçmesinden, (10-15) gün sonra ilk kesecikte belli olur, hamilelik başlangıcında döneminde gebelikle ilgili bir çok muayene yapılır. test sonuçlarında özürlü olup olmadığına bakılır her hangi bir sağlık Problem, bölümünde genel fizik Muayene  yapılır, test sonuçlarında yapılanlar gebelikte ilk önce araştırmalara göre ancak hamilelik döneminde geçirdiğiniz dönemlerde (7) gün (3)geri giderek hesaplanır.


İKİZ GEBELİK OLMASI İÇİN NE YAPMAK GEREKİR

İlk aklımıza gelen soru, hep ikiz gebelik nasıl olur diye olması için ne yapmalıyız. bu şans nasıl artırabiliriz şeklinde, gelir gebelikte planlamamız için ikiz bebekleri ayırtmamız için bazı yöntemler ararız ikiz veya, üçüz hamilelik dediğimiz olma ikiz,  çiftlerin olmasıyla birlikte sadece anne ve babada, ikiz olma şanş, çok yüksektir ailede varsa Ayrıca, annenin, yaş ilerledikçe ikiz gebelik olma riski, artar ve çocuk olmayan aile, de yani tüp bebeklerde ilaçla kısırlık tedavisi görenlerde ikiz olma riski daha, yüksektir ikiz gebelikte çok dikkatli olmak gerekir yüksek olma riski tehlike anında doktora, gidiniz.



YUMURTA İKİZLERİ NASIL OLUŞUR

Bütün hamileliklerde, yüzde, biri ikiz, gebeliktir, yaklaşık olarak, ta üçte ikisi, yumurta, ikizidir, yani döllenmiş yumurta anlamına gelir yani babadan, alınan sperm, sayımı ile ayrı, bakılır anneye,  rahim, geçen çift yumurta ikizi aynı yerde durmaları tek, yumurta ikizleri de, yarısının cinsiyetleri farklı olur anne karnında oluşan İkiz bebek İnsan oğlu, küçük çekirdek kadar oluşan yani nokta kadar, olan Sonra büyüdükçe, anne karnında ikizler üredikçe ürerler. 

Çift yumurta ikizi birbirine benzerler tek yumurta ikizi benzemezler, Anne karnında oluşan üreme organı, ikiz gebeliklere göre daha yüksek olur, İkiz gebelikte oluşan yani çoğunlukla ikiz bebek, normal olmaz genellikle sezer, yan ikiz bebekler çoğunlukla (40) haftayı bulmaz.



İKİZ BEBEKLERDE UYKU
İkiz ( 3) aylık bir kızım büyütünceye kadar, zorlanmadım, uykusu geldiği zaman odasına götürüyorum orada hemen uyur yatağında uyansa, bile baş, ucunda oyuncakları var oynar mama, saat geldiği zaman kucağıma alır yatırdıktan sonra bebeğimin düzenli uyuması için kat, kat, giydirmem hafif kıyafetler, giydiririm.

Gündüz saat ( 12)  arası uyutur (3)de ,sabah, (8)de uyanır,( 11) kalkar  Akşam
(8) buçuk arası ,veya (8) de uyur zaten kızımı uyutsam bile kendi kendine, uyanır.
bakmaya giderim uyandı diye her ağladığında kucağıma almam alırsam, gözlerinin içine bakarak beni al anne der, Siz de, almazsınız ben almıyorum oyun parkı, var, orada oynar kalır,  büyünce kadar hiç sıkıntı çekmeden,  büyüdü ve düzenini kurduğunuz zaman uyku hep öyle, düzen gidiyor Uyuduğu zaman yanındayatarsam, hep öyle, gider ve gece yanıma gelir alışır. bebek düzeni aslında zor değil yetiştirmeye bağlı yetiştirirsen uyku düzeni girer. Ben böylelikle başardım uyku düzenini.


İKİZ BEBEKLERDE BESLENME
Anne sütü ilk başladığınız andan itibaren çocukta emzirme ve takviye olarak biberonla,   beslenme,   Sağlıklı beslenmesi için kalsiyum, bebeğinizin 8. haftalarında başlayan bebeklerde kemiklerinin ve dişlerinin gelişimi için kalsiyuma ihtiyacı vardır.

Kalsiyum olan, besin maddelere gelince şunlardır besinler arasında, bulunan,   madde Peynir, Süt, yumurta, yoğurt, yeşil yapraklı sebzeler yedirilir,  ikiz bebeğimi nasıl beslerim düşüncesiyle önce, Hazırladım, bütün sağlıklı beslene, bilmesi için ilk olarak sulu çorbalardan başladım sağlıklı beslenmeye gelince çorbamın tarifini sizlere verebilirim ikizlerimin, bebeklerinde yiyeceği, sebze çorbası, tarifi bir patates, ıspanak, havuç, bunlar, haşlıyor, sonra,  biraz pirinç bunların hepsini blender,  çekin (6) aylık yedirebilirsiniz, altıncı aydan sonra gelen vücuttaki artan,  besin ihtiyaçlarını karşılar. ikiz bebeğimin beslenmelerine, böyle, bakıyorum bütün ek gıdalarını veriyorum sırf emzirmeyle kalmıyorum ek gıdalarına takviyede, bulunuyor.



İKİZ BEBEK BAKIMI  İÇİN ÖNERİLER
İkiz bebek sahibi olmak, gerçekten Çok, zor anne ve babalar, her anlamda zorlaya bilir  ikiz bebeklere bakmak için yardım, almalıyız, en çokta, anneyi yorar ne kadar, anneye, yardımcı olursak , anne ayakta, dimdik durur ve ikizler

öylelikle bakılır büyür gider.Bende, sizlere ikiz bebeklerimin bakımını anlatacağım ikizlerimi büyüttüğüm zaman ilk zamanlarında biraz zorlandım zorlanmadım değil , ikizler büyünce tüm sorumluluklarını, büyümesini, her konuda ne varsa üzerine alıyorsun bir anne olarak ikizlerimi aynı oranda ihtiyaç duyarım ikiz bebeklerimi eşit oranda severim kızlarımın bakımına gelince güzel, kıyafetler, alıp güzelce süsler bakarım ikisine aynı kıyafet, her hangi bir şey ikisinin , aynı almadığın zaman aralarında sorunlar çıkıyor o yüzden, kızlarımın ikisine ne aldıysam , aynı, aldım ve öylelikle kazandım,  başarmayı.
İkizlerin bakımında ne olursa olsun, babalar, annelere yardım ediniz bebek bakımında. İkiz bebeklerimi büyüttüğüm zaman karakter, bile farklı olur halbuki aynı olduğu zaman ikiz karakter tam olur.



İKİZLERİ  AYNI GİYDİRME
Annem, ikiz kardeşimle, aynı kıyafetleri giydiriyor biz giydiğimiz zaman hiç aramızda sorun çıkmıyor,kardeşim, ikizle örnek giymediğimiz zaman sorun çıkıyordu ikimizde aynı giyinmeliyiz dedik annem  ikiz kardeşimle ikimize hazır veya dikerdi, annem hep şunu söylemiştir siz ikiz siniz aynı örnek giyindiğiniz zaman ilk andan, itibaren sorun, çıkmadı (3) yaşındayım (2) yaşında ikizim kendi kendimize, giyiniyor, annemde hep sorar bunlardan hiç sorunum olmadı benim yavrularımdan der Annemde hep şöyle derdi  konuşmaya başladığın zaman giyside reddetme yaşına geldikleri zaman kendilerine bırakın zevklerine göre alsınlar der, O, zaman sorun çıkmaz aynı giyinir o, zaman, der.


ZERRİN CE__

BENZER KONULAR :
Sağlığımız için Biyoenerji Taşları
Sağlığımız İçin Pratik Bilgiler
İkizlerde Hamilelik Geçiş Süresi
Sağlıkta Acil ve Pratik Bilgiler Gerekli ilk yardım Malzemeleri
Demir Eksikliği İle Ortaya Çıkan Anemi
Bel Ağrısı ve Tedavi Türleri
Deprasyon Nedir?
Kalbinizi koruyun





Share
Bizi Takip Edin

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

KATEGORİLER (Konulu)








.