13 Ekim 2014 Pazartesi

Pratik Sağlık Bilgileri -05 (Kefir)



ASIRLARDIR İNSAN FİZYONOMİSİNİN DEVASA BESİNİ KEFİR

Kökeni  Kafkas Dağlarında  yaşayan topluluklara dayanan ve günümüzde  dünyanın pek çok ülkesinde tüketilen  kefir  kısaca fermente süttür. Bazı kaynaklarda kefir  adının  Türkçe  keyif’ten türetildiği  belirtilmektedir.

Kefir inek, koyun ve keçi  sütünden hazırlanabilir.
Fermantasyon sürecinden  geçtiği için  tatı  hafif ekşidir. Sütten farkı iyi olarak tabir edilen ve sindirime  yardımcı olan bakterilerden  süte oranla daha çok  içermesi  ve kısa  sürede  bağırsak hareketi  sağlamasıdır. Aynı  zamanda, genel  sağlığa  katkıda  bulunduğu bilinen pek çok vitamin  ve mineral  açısından oldukça zengin  bir içecektir.



KEFİRİN FAYDALARI NELERDİR?
Sindirime yardımcı olan  bakteriler laktobasiller  bakımından  zengin olan kefir, sindirim sorunu bulunanlar, kabızlık ve hazımsızlık  çekenler için ideal  bir içecektir. Sütten farkı, hem  daha  çok probiyotik içermesi  hem de  laktoz intoleransı  bulunanlar tarafından da tüketilebilmesidir.

Bağışıklık sistemini güçlendirir, sindirim  sisteminde  mevcut  bakteri  ve mikropların  temizlenmesine yardımcı olur  mide ülserine  neden olan helikobakter pilori isimli  bakteriyi öldürür ve antibiyotik özelliği vardır. Kefirde bulunan  B12, B1  biotin  ve K vitaminleri  genel sağlığa  katkıda bulunur. Yüksek kalsiyum  ve magnezyum  içeriği  ile  kemik sağlığını  korur  ve kemik  kaybını  önlemeye yardımcıdır.

KEFİR MAYASI

KEFİR  VE  BAĞIŞIKLIK SİSTEMİ
Kefirde bulunan bazı bileşenler bağışıklık sisteminin düzenlemesinde önemli  rol oynamaktadır  bu nedenle  bağışıklık sistemi sorunlarından kaynaklanan  çeşitli  alerjilere  iyi gelir ve genel olarak iltihaplanmayı önler. 

Yapılan çalışmalarda kefirde bulunan bakterilerin vücudun alerjik  tepkiler  vermesine neden olan  IGE üretimini  baskıladığı  tespit  edilmiştir. Kefirin faydaları  hakkında yapılan  bir diyer araştırmaya göre,  düzenli olarak kefir  tüketmek  tümör  gelişimini  önlüyor  ve bu  özelliği ile  karserin  ilerlemesini  durdurmak için  kullanılabilecek  gıdalar arasında  gösteriliyor Ancak  bu  konuda  yapılan bilimsel çalışma  sayısı  oldukça  az  ve daha  çok  araştırmaya ihtiyaç duyulmaktadır.



KEFİRİN BESİN DEĞERİ  Bir  bardak kefir yaklaşık 150 kaloridir ve 8 gram yağ, 30 gram kolesterol,  ve  12 gram  karbonhidrat  içerir. Protein bakımından oldukça zengin olan  kefirin  1 bardağı  8 11 gram  protein içermektedir.  1 bardak  kefir içerek günlük  A  vitamini  ihtiyacının % 10’unu ve C vitamini  ihtiyacının  % 4’ünü alabilirsiniz. Aynı miktarda kefir 125 mg  sodyum, 350 mg  potasyum ve 4 gram  şeker  içerir.



KEFİRLE  YOĞURT ARASINDA NE FARK VAR
İkisi de mayalanmış süt ile  hazırlanan  kefir  ve yoğurt görünüş  olarak  birbirine  benzer. Her iki ürün arasındaki  fark ise  birinin  probiyotik  üretimine  yardımcı  olması  diğerinin  kendisinin probiyotik  olmasıdır.  Yani  yoğurt içerdiği  bileşenler  ile probiyotik üretimine  katkıda  bulunurken  kefir  direkt olarak  bu mikroorganizmaları içermektedir  Bu özelliği ile sindirim sorunlarına  daha hızlı  bir çözüm sunar. Ayrıca kefirde  iyi  bakteriler  olan bifidobakterler ve laktobasiller varken, kefirde  bu bakteriler olan bifido bakteriler laktobasiller  varken, kefirde, bu bakterilere  ek olarak  lactobacillus , caucasus, leuconostoc, asetobacter ve streptokok, gibi bakteriler bulunmaktadır.



KEFİRİN DİĞER FAYDALARI
Antibiyotik etkisiyle iltihaplı hastalıkların tedavisine yardımcı olur.
Fazla tuzun ve ödemin atılmasına  yardımcı olur.
Bağırsakları temizler, bakteri ve mikropları  öldürür.
Sindirime iyi gelir, kabızlığı önler
Mide ülserinin tedavisinde kullanılır.
Sünüzite  iyi gelir.
Enfeksiyonlu hastalıklarının tedavisinde kullanılır.
Kolesterolü düşürür
Kanserin oluşmasını  ve ilerlemesini  önler
Kanserli tümörlerin  gelişimini durdurur.
İçerdiği A vitamini  ile göz sağlığına katkıda bulunur.
Güçlü kemikler  ve dişler  için önerilir.
Kalp sağlığını korur.
Karaciğere faydalıdır.
Harici olarak kullanıldığından egzama tedavisine yardımcıdır.
Cilde sürüldüğünde sivilce oluşumunu önler
Şişkinliği  önler.
Cilt mantarı  tedavisine yardımcıdır.
Mide kraplarını hafifletir.
Akciğer enfeksiyonlarına karşı kullanılır.




KEFİRİN DEZAVANTAJLARI

İçerdiği yüksek kalori nedeniyle  fazla tüketimi  kilo almanıza neden olabilir. 1 bardak kefir 150 kaloridir ve 8 gram yağ içerir. Yağ oranının az olması  için  kefir satın alırken az yağlı  yada  diyet olmasına  dikkat edin. Organik kefir  normal kefirden daha fazla  iyi bakteri  içermektedir. Bazı araştırmalar. kefirde bulunan  bazı bakterilerin ishale  neden olabileceğini ortaya koymaktadır. Kefir ve diğer probiyotikler  bebeklerde  kullanılmamalıdır.

NASIL YAPILIR :


Kefir tanelerini temiz cam kavanoza koyun. Kavanozun üstüne  işaret koymayınız ileride 
kefir taneleri  çoğalınca  fazla miktarı  belirlemeniz açısından  iyi olacaktır. 
Koydunuz  işareti geçen kefir tanelerini  başka üretimler için  yada  başka insanlara vermek için ayıra bilirsin.

Oda sıcaklığında  taze süt  ekleyin ve 24 saat bekleyin, veya  süt koyulaşıncaya kadar  yada beğendiniz kıvama gelinceye kadar bekleyin.  Kavanozu  spot ışık altından  ve direk gün ışığından uzak tutun. Örneğin  karanlık bir dolaba koyabilirsiniz. Kavanozu 3/4 'ünden  daha fazla doldurmayın.


Kavanozu süzgeç dökün ve kefir tanelerini süzün kavanozu temizleyerek bundan  sonra tekrar kullanabilirsiniz.
Kefir içmeye hazır isterseniz buzdolabında  uzun süre saklaya bilirsiniz. Kapalı hava geçirmez bir kapta oda sıcaklığında 1 gün kadar dayanabilir. 



_  ZERRİNCE  SON




Share
Bizi Takip Edin

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder