13 Mayıs 2015 Çarşamba

Sağlıklı Beslenme


SAĞLIKLI BESLENME SEÇİMİ

      Günümüzde doktarlar hastalıkların tedavisi konusunda eğitim gördükleri halde, bir doktor şöyle dedi: '' Ne tuhaftır ki aslında sağlık bizim alanımız değil. Sağlık, her kişinin kendi sorumluluğdur.''


Önceki  makalede  adı  geçen  joe  koroner arterindeki  ciddi  tıkanıklık  nedeniyle  geçirdiği ameliyattan  sonra  bu  sorumluluğunu  kabul  etti   Yemek  konusunda  gerekli  değişiklikleri 
yaptı  ve  bunun   olumlu  sonuçlarını   gördü .

Doktoru  mutlulukla   koroner  arterlerinde  iyileşme  var  Joe dedi  Uyguladığın  rejim işe yaradı. 
Beslenmemizde  ne  gibi  değişiklikler  yapmalıyız  Sağlığımızla  ilgili  sorumluluğu  nasıl   üstlenebiliriz.  Nasıl  sağlığımıza   katkıda   buluna bilecek  şekilde  beslenebiliriz

SAĞLIKLI   BESLENMENİN  ESASI

Sağlıklı  beslenmenin  esası,  gıdalar  arasında  doğru seçim   yapmaktadır.  Sağlıklı  gıda  seçimine  yardımcı  olması  amacıyla  ABD  tarım dairesi  dört  katlı   bir gıda  rehberi   piramidinin   kullanılmasını. salık veriyor.


Piramidin  en  alt  katında, ekmek, mısır gevreği,  pirinç  ve hamur işi  gibi  tahıldan  elde edilen   gıdaların  oluşturduğu  karmaşık   yapılı   karbonhidratlar bulunuyor.
Bu  gıdalar  sağlıklı  beslenmenin  temelini  oluşturuyor.  ikinci  katta  birbirine  eşit  iki bölüm var,  biri  sebzeler,  diğeri  meyveler .

Bu yiyecekler de   karmaşık  yapılı  karbonhidratlardır.  Günlük   gıdamızın  en  büyük bölümü bu  üç  guruptan  seçilmeli.
Üçüncü  katta   iki küçük  bölüm var  Bölümlerden,  birinde, süt,  yoğurt, peynir gibi  gıdalar
bulunuyor.  diğerinde ise  kırmızı  ve  beyaz  et  kuru baklagiller, yumurta  ve kabuklu  yemişler bulunuyor.

Yalnız  bu  gruptaki  gıdalar  ölçülü  olarak  yenmeli  Neden çünkü  bunların çoğu  koroner  kalp  hastalığı ve  kanburların  çoğu kroner  kalp  hastalığı  ve kanser  riskini  artıran  kolesterol, ve  doymuş  yağ  açısından  zengin  gıdalardır

Son olarak  piramidin  en üst  katı, sıvı, ve katı  yağlarla  tatlıları  içeren  küçük  bir alandır. 
Bu  gıdaların  besleyici  değeri  çok  azdır.


Ve  bunlardan  çok  az yenmelidir.  Piramidin  alt  kısmındaki   gıdalar daha  çok, üst kısmındakiler  ise  daha az tercih  etmelidir.
Piramidin  alt  katından  başlayarak,  her bölümden  hep  aynı  tür gıdalarda  ısrar  etmektense bu  bölümlerdeki  çeşitli  gıdaları   denemek. daha  akıllıca  olacaktır.


Çünkü  her  gıdanın  farklı   bir  besin  ve lif  bileşimi  vardır.  Örneğin  bazı  sebze  ve meyveler  A ve Cvitaminleri   açısından  zengin  birer   kaynakken  diğerleri   yüksek  oranda 
folik  asit,  kalsiyum, ve demir  içerir.

Vejetaryen  beslenme  tarzının  giderek  yaygınlaşması  şaşırtıcı  değildir.  Vejetaryenlerde şişmanlık,  kabızlık,  akciğer  kanseri   ve  alkolizm  riskinin  nispeten düşük  olduğuna ilişkin veriler  çok  güçlü  diyor.




Bizi Takip Edin

Share

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder