5 Mayıs 2015 Salı

Deprasyona Kahve


DEPRASYONA ÇARE  KAHVE                                                    


Depresyon ile  günden güne  daha sık  karşılaşıyoruz.  Yoğun iş, okul  temposu   hareketsizlik, bilgisayar  başında  fazla  zaman  geçirme,  yoğun  stres  ve  sağlıksız   beslenme  gibi  faktörler, bizi   çağımızın hastalığı depresyo'na  yaklaştırıyor.


Depresyona  karşı   korunmak  için  yaşam kalitesini  artırmak, düzenli  spor  yapmak  ve Sağlıklı  beslenme   alışkanlığı   kazanmak oldukça   önem  taşıyor

Peki   kahve'nin  depresyon'a  karşı   koruyucu  olduğunu   biliyor muydunuz?   Son yıllarda 
yapılmış   çalışmaya   göre,  günde  ortalama  4  kupa kahve içen kişiler,  hiç  içmeyenlere oranla  % 15  daha  az  depresyona  giriyorlar.  Araştırmacılar   kahvenin  mutluluk vermesinin nedenini,  içindeki   güvenilir   antioksidanlara  bağlıyor.

Kahvenin   hafif   bir  antidepresan  gibi  etki   gösterip, serotonin  ve depamin  gibi  sinirsel  salgıların  üretimine  yardımcı olduğu da  düşünülüyor.

Kahvenin  mutlu   hissettirici  etkisi  bilimsel   olarak da  üzerinde  durulan  bir  konu  olduğunu   belirterek   kahvenin  depresyona   karşı   etkisini  anlattı

                                                   Bazen  Kokusu  bile  yetiyor

Kahvenin  kokusu  bile  sakinleştirici  ve  keyif   verici   özelliğe  sahip.  Bir  başka  araştırmada,  fareler   üzerinde  yapılan  bir  deneye  göre, az uyku  nedeniyle   strese   giren

Fareler,  kahvenin  kokusuna  maruz  kaldıklarında,  beyinlerinde  bu  strese  bağlı  olarak oluşan   proteinde de bir  değişim yaşanmış.  Bazen  kahvenin   sadece  kokusu  bile  İnsanları  
bile  mutlu  etmeye  yarıyor.

                                            


Kahve'yi   nasıl  Tercih  etmeli 

Günde  Ortalama  2 3  porsiyon  kahve  tüketerek   kahvenin  sağlık  üzerindeki    tüm  olumlu 
etkilerinden   faydalanmak  mümkün  Türk  kahvesi,  hazır  toz   granül   kahveler, filtre kahve kısaca tüm  kahve çeşitlerini  tercih  edebilirsiniz.

Kilo  kontrolü  için  kahvenizi  şekersiz  ve şurupsuz  tercih  etmelisiz.  Kahvenize  süt ekleyerek tüketebilirsiniz. 

Bu  şekilde   hazırladığınız  protein  kalitesi yüksek  tok  tutan  ve kalsiyumdan  zengin  süt katılmış   kahvenizi   ara  öğünlerde  tercih  edebilirsiniz. 

Kahvenin,  kan  şekerini   dengeleme  özelliğide  bullduğundan  sağlıklı  bir  ara  öğün alternatfdir.





Bizi Takip Edin

Share

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder